2008. június 16., hétfő

Kié itt a tér?

Érdemes bringázni, komolyan mondom.
Ma délelött pl. az 56-osok terén ünnepség volt. Ha kocsival arra jársz, akkor max kikukkantasz a kocsiból aztán már robogsz is tovább. Gyalog meg manapság már alig járnak az emberek. Szóval bringa, mert gyors vagy, de bárhol mehetsz, bárhol megállhatsz, és mondjuk ha van egy beton koszorú ami arra való, hogy ne engedje be valahova kocsikat, ott csak kecsesen átemled a bringát, aztán gyerünk tovább.
Nade visszatérve a témámhoz, megyek a ligetben ma délelött, és valami zenekar az 56-osok tere irányából játszik valami bús melódiát. Arrakanyarodtam és pár méter múlva egy kifeszített szallaggal találtam szemközt magam. A kordon mögött meg egy rendőr és egy kormányőr.
Nézem, hogy zászlók mindenütt,egy komplett díszszázad masírozik az emlékmű körül és egy katona zenekar játszik hozzá. Gondolkodtam mi lehet ez, ekkor észrevettem, hogy az emlékmű hátuljában, egy csapat fekete és fehér ruhába öltözött emberke vár, hogy előadjon valami műsort.
Közelebb gurultam, a kordonhoz, és megkérdeztem a rendőrt, hogy ez az egész azért van e merthogy ötven évvel ez elött végezték ki Nagy Imrét? Azt mondta igen. No gondoltam tök jó, belecsöppentem valami érdekesbe, körbe kerekezek, és megnézem a műsort ha már arra járok. El is kezdetem körbe cangázni, de mindenhol kordonok, és az egyetlen nyitott helyen vagy 20 rendőr állta el az utat, meg se kíséreltem, hogy bekérzekdjem, látszott, hogy ide földi halandó nem teheti be a lábát, mert az emlékmű melletti parkolóban csak diplomata rendszámú kocsi hegyek álltak.
Na erre varrjatok gombot.
Tehát van egy történelmi személyünk, ez esetben Nagy Imre, aki hát, hogy finoman fogalmazzak nem éppen dicső halált halt, és talán elmondható az is róla, hogy igyekezett a hazájáért tenni. Ötven évvel a halála után, mintegy jóvátételként, tartanak róla egy megemlékezést, ezzel köszörülve a történelem csúnya csorbáját. De az ünnepségre csak a szűk politikai (vagy ki tudja milyen) elit mehet be. Ha én, mint adófizető állampolgár éppen arra járok, akkor esetleg egy kordon mögött kuksolva sasolhatok befele, és a kordon mögött álló biztonsági erők gyanakoda méregetnek, hogy vajon mit akarhatok...
Hát így állunk.
Valahogy túlélem ezt az egészet, hogy nem láttam a műsort, és kicsit talán mellőzve éreztem magam. De azért pár gondolat megfordult a fejemben ezzel kapcsolatban:
Most végülis milyen megemlékezés volt ez, ahonnan a plénum ki volt rekesztve?
Kinek tartották a megemlékzést? Maguknak? Akkor annak mi értelme? Ha maguknak tartották akkor azt vajon kinek a pénzéből? Ha nem a sajátjukból, hanem adó forintokból, akkor engem milyen alapon rekesztenek ki belöle?
Mitől féltek, mi lesz ha én is bemegyek? Vagy ha nem tőlem féltek, akkor kitől? Miféle fenyegetés jelethetne az a valaki, ami akkora veszély, hogy megéri rossz érzéseket kelteni az állampolgárokba?

"Miénk itt a tér, mert mi nőttünk itt fel,
A ház is a miénk, mert mi viseljük el,
Nekünk kevés fény jut, árnyékból van több,
Sötét szobánkban a pók rossz hálót köt."

6 megjegyzés:

Mirr-murr írta...

nos, sikerült pártunknak és kormányuknak erre a színvonalra vinni az ünnepséget. Tudod félnek már mindentől.
Egyébként pedig igazad van! Mi az hogy kisajátítanak egy megemlékezést!

Lord_Soth_ írta...

Pártunk? KINEK A PÁRTJA? Az enyém biztosan nem...

Mirr-murr írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Mirr-murr írta...

Az enyém se ;-)

Névtelen írta...

erről nekem nincs véleményem :-)

Lord_Soth_ írta...

DISC !!!